Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Franchise-hálózatok

Franchise-hálózatok: a válság ellenére pozitív a mérleg

A tavalyi év második felétől, az egész világon robbanásszerűen végigsöprő gazdasági válság természetesen hatott a franchise-vállalkozások működésére is. Számos hálózat nem, vagy csak rendkívüli erőfeszítések mellett teljesítette az idei tervet, de több olyan hálózat is van, amely a meglévő átvevőire koncentrálva, felfüggesztette bővítési szándékát. Ennek ellenére az egész évet tekintve így is pozitív a mérleg

Az elmúlt öt év távlatát tekintve a franchise-szektor hazánkban folyamatosan erősödött és fejlődött. Egyre több vállalkozó, befektető ismerte fel a franchise-koncepciókban rejlő lehetőségeket és vágott bele - csatlakozott valamelyik hálózathoz. A tavalyi év pozitív mérleggel indult, nőtt az új hálózatok, és a franchise-hálózatba belépni kívánó vállalkozók száma. Nagyobb volt az érdeklődés a külföldi hálózatok iránt is Magyarországon, azonban a lakosság számát és a lengyel, valamint a román piac erősödését látva ez a lendület megtörni látszik 2007-hez képest.

Például a Subway, amely 2004-ben lépett a magyar piacra, már 22 étterme van, idén is számos egységet nyitott és áll folyamatos tárgyalásban leendő átvevőkkel. A tavaly még csak szárnyait bontogató, egri székhelyű Király Pizza megnyitotta első franchise-egységét a fővárosban - bár üzleti stratégiájának felülvizsgálatára, és egyben strukturális átalakításra volt szükség. Belehúzott a Rosinter Restaurants Holding is, amely orosz tulajdonú világcég, és olyan márkák birtokosa, mint a T.G.I. Friday’s, a Planet Sushi és az Il Patio - 2008-ban immár 10 éttermet üzemeltet hazánkban.

A kávéházak piacán igazi dömping alakult ki, ami a terjeszkedést és partnerkeresést illeti. Megjelent az olasz hátterű, de Londonban alapított Costa Coffee, melynek magyar franchise-jogait a Lapker Zrt. nyerte el. Egységeit először Budapesten nyitja - a Nádor utcában és az Andrássy úton. Az exkluzív olasz kávézólánc, a C.House is a fővárosban nyitja első üzletét, váci utcai üzlethelyiségébe várja a csatlakozni vágyó vállalkozókat.

Tovább folytatta terjeszkedését a Gloria Jean’s Coffees is, amely 2006-ban lépett a magyar piacra és intenzív terjeszkedési terveiben 30-35 újabb kávézó nyitása szerepel szerte hazánkban. Magyar sikertörténet Frei Tamás kávézólánca is, a Cafe Frei, amely év eleji alapítása óta immár öt egységével többek között a Libri könyvesboltjaiban találkozhatunk.

Az ingatlanpiacon a "nagyok" közötti különbségek nem változtak, mindemellett a kisebb hálózatokhoz való csatlakozási szándék rendkívüli módon megnőtt.

Az élen még mindig az Otthon Centrum áll, több mint 110 irodával. Az "ingatlan-dobogó" második helyén, nem sokkal lemaradva idén is a Duna House áll. A bronzérem a RE/MAX Magyarországot illeti meg, mely 2006-os megjelenése óta közel 30 irodát nyitott, s amelynek távlati céljai között 150 iroda megnyitása szerepel 15 év alatt.

A City Cartel ingatlanhálózat mellett, amely már több mint 20 irodája van, újabb egységeket nyitott és folyamatosan fejlődik, a győri székhelyű Open House is.

A nemzetközi érdeklődést mi sem bizonyítja jobban, minthogy már hazánkban is megvetette lábát a legnagyobb spanyol ingatlanközvetítő, a Fincas Corral Servicing, és újak is várhatóak, mint a francia óriás Laforet, - amely nemrég kötött szerződést romániai mester-partnerével - vagy az amerikai Century 21. (HGV)

2009.01.16.
 
Hírlevél