Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Dinamikusan növekszik a tízéves Fornetti

Fornetti Kft. és franchise partnereinek üzemeiben 2006-ban 80 millió euró nettó forgalmat, kiskereskedelmi hálózata 220 millió euró forgalmat bonyolított le - közölte Palásti József, tulajdonos, a cég 10 éves évfordulóján, Lajosmizsén tartott sajtótájékoztatón.

A gazdasági társaságot 10 évvel ezelőtt alapította Palásti József Kecskeméten, mely ma is a franchise központ. A pékmester a gazdasági társaságot azért hozta létre, hogy meghonosítsa a régióban a fagyasztott pékárú eladótéri, úgynevezett látványkemencében történő sütését.

Ma már a Fornetti Franchise 16 országban van jelen; a környező országon kívül Kuvaitban is van partnere a cégnek. A Fornetti Franchise valamennyi licenc vállalkozása töretlenül fejlődik. 2006-ban 30 százalékkal növelték az eladott árumennyiséget és 10 millió euró nyereséggel zárták az évet.

A Fornetti 2005. évi eredményei alapján 3. lett a Franchise Europe Top 500 listáján, az európai versenyben a McDonald,s és az olasz ingatlanos Tecnocasa mögött. Magyarországon 2006-ban az "Év franchise rendszere" különdíját kapta. Piaci részesedése a magyarországi fagyasztott pékáru gyártásban és forgalmazásban 60-70 százalék között van.

A nemzetközi franchise Magyarországon ezer munkahelyet teremtett, eladásait évente átlagosan 20 százalékkal növeli. Palásti József bejelentette, hogy az anyacég kettéválik; a Fornetti Kft. mellé megalapítja a Fornetti Európát, melyet személyesen ő irányít.

A cégtulajdonos, alapító hangsúlyozta, hogy a következő évek a Fornetti történetében a további technológiai fejlesztésekbe mindinkább beépülő élettani és táplálkozástudományi eredmények előtérbe kerüléséről szólnak majd. (ma.hu)

További információk:



2007.09.26.
Romániában is sikeres a Fornetti

További 200 sütőegységet nyit az idén a Fornetti Romania, a szinte napra pontosan tíz évvel ezelőtt egy kecskeméti pékmester által létrehozott Fornetti látványpékség-hálózat romániai franchise-partnere.

A Fornetti 16 százalékos forgalomnövekedésre számít, s bevételei az idén meg fogják haladni a 26,5 millió eurót (6,7 milliárd forintot). Az adózás utáni nettó nyereségük tavaly elérte a 3,6 millió eurót (911 millió forintot), nyilatkozta a Mediafax hírügynökségnek Molnár Réka, a Fornetti Romania gazdasági igazgatója.

A hálózat tavaly 150 új pékséggel bővült Románia-szerte, s mostanra 520 helyszínen működnek az egyszerűen telepíthető és tetszés szerint bővíthető sütőegységek. 2006-ban a társaság közel 16 millió kiló péksüteményt adott el keleti szomszédunknál, ami a 2005-ös évhez képest 22 százalékos növekedést jelentett.

A temesvári székhelyű Fornetti Romania 2001-ben alakult, a kecskeméti központú Fornetti Kft. partnereként. A magyar cég kilenc országra kiterjedő franchise-hálózattal rendelkezik, keleti szomszédunk mellett üzletekkel rendelkezik Szlovákiában, Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Ukrajnában, Lengyelországban, Moldáviában és Kuvaitban is. (MF)

További információk:



2007.03.14.
Hazánk legsikeresebb magyar tulajdonú franchise-rendszere a Fornetti Kft.

Hazánk legsikeresebb magyar tulajdonú franchise-rendszere a Fornetti Kft., amely harmadik lett a Franchise Europe című lap 500-as európai listáján.

A Fornetti története, s különösen az elmúlt néhány év sikere a kecskeméti Palásti József pékmester nevéhez fűződik. A folyamatosan bővülő franchise-hálózat egy kiskunfélegyházi pékségből indult ki, amelyből 1990-ben megalapították a ma már önálló franchise-hálózatként működő P&P Pékáru Kft-t.

A nyolcvanas évek végén Palásti számára már érezhető volt a rendszerváltás: harmincadik születésnapján helyeztek üzembe egy nyugati mintára épített sütödét Kecskeméten.

Az európai utazások, tapasztalatgyűjtések nyomán 1996-ban ráérzett arra: az élelmiszer-konzerválásból el fognak tűnni a tartósítószerek, így az egészséges táplálkozás jegyében a fagyasztott pékáru előtt ígéretes jövő áll. A betéti társaság kinőtte kereteit, így jött létre 1997-ben a Fornetti Kft. A név magyarul kemencét jelent.

A cégvezető a Fornetti előtt nem dolgozott fagyasztott pékárukkal. Az összes péksüteményt a kecskeméti üzemben készítették, a tésztát megkelesztették és lefagyasztották, majd kiszállították. A látványpékségek üzemeltetéséhez tehát semmi másra nem volt szükség, mint egy kemencére. A rendszer egyszerű működtetése nem várt fellendüléshez vezetett: a dunántúli terjeszkedéshez újabb üzemet kellett építeni Igalon.

A hálózat tagjai a kemencéhez kelesztőt is kapnak, mindehhez termékszerviz, szállítás, egységes arculat és marketing. Az értékesítést azért képzelte el franchise-rendszerben, mert ez a formáció rendet sugároz, az meg bizalmat szül, ráadásul ez a legmegfelelőbb a vállalkozás célkitűzéseinek hatékony elérésére.

A franchise-rendszer elsődleges célja az volt, hogy Magyarország minden településén fogyasztható legyen a helyben sütött, friss ropogós péksütemény. Ennek hatékony eszköze a kis helyigényű, mobil sütőegység, a piaci igényekhez mérten kialakított termékstruktúra, valamint a kilóra értékesíthető, snack jellegű sütemény.

Európában kilenc gazdasági társaság működteti a franchise-hálózatot: jelen van Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Romániában, Lengyelországban, Németországban, s legújabban Litvániában. Kísérleti hálózatüzemeltetés folyik Olaszországban is, s tárgyalások folynak további európai országokban történő megjelenésről, de más kontinenseken is.

A Fornetti Franchise magyarországi tervei között szerepel, hogy mindenki megismerje, megkóstolja a Fornetti termékeket, ennek eszköze - a Fornetti szempontjából - szürke és fehér foltok eltüntetése Magyarországon.

A tízmilliárd forintra becsült fagyasztottpékáru-piacon a Fornetti megközelítőleg 55-60 százalékos részesedéssel bír, a verseny erős, de Palásti József szerint a jelenleg működő pékségek alapvetően különböző célcsoportokat céloznak meg, és a fejlődéshez szükség van a konkurenciára is.
(Magyar Franchise Szövetség)

További információk:



2006.09.30.
 
Hírlevél