Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Starbucks budapesti kávézó



Kapcsolódó oldal:  



Starbucks a jelek szerint mégis belevág az első budapesti kávézó megnyitásába

A cég rendkívül szűkszavú, ám árulkodó, hogy már keresik az első egység vezetőjét.

Alig egy éve lehetett hallani az első, biztosnak mondott híreket, amely szerint a Váci utcában nyílik az első Starbucks kávézó Budapesten. A gazdasági válság miatt azonban a cég lemondott a magyarországi terjeszkedésről, illetve bizonytalan időre elhalasztotta. Most viszont úgy tűnik, ismét napirendre került a belépés: egy internetes állásportálon már keresik az üzletvezetőt. Az amerikai társaság nem közvetlenül terjeszkedik, a franchise jogokat az Amrest Holdings SE birtokolja a régióban. A vállalkozás magyarországi illetékese, Simon Éva előbb válaszokat ígért az indulással kapcsolatban, később mégis csupán annyit mondott, hogy egyelőre "nincs hivatalos állásfoglalás az ügyben".

Bár a gazdasági környezet nem javult a korábbi nyitási kísérlet óta, egy kávéházakat üzemeltető nyilatkozónk szerint jelentősen csökkentek a bérleti díjak, rugalmasabbak a bérleti szerződések, és olyan helyeken is lehet szabad helyiséget találni, ahol korábban csak hosszú kivárással vagy óriási

szerencsével lehetett. A Starbucks belépése mindenképpen hatással lesz a piacra, hiszen sokan vannak, akik évek óta várják a megjelenését. Az interneten már fan-clubot is találni, szakértők szerint lesznek olyanok, akik a város másik végéből is hajlandóak majd átutazni egy pohár feketéért. Azoknak, akiknek nem a szomszédságában nyit a cég, akár még segítheti is az üzletmenetét, leginkább a kávézási szokások változtatásával.

Éppen ezt a folyamatot gyorsíthatja fel itthon a cég. Évekkel korábban igencsak meglepődött az a külföldi cégvezető, akit felvilágosítottak, hogy Magyarországon nem működik az elvitelre árusított kávé rendszere, mert a magyarok leülve, hosszasan szeretik inni kávéjukat, és semmiképpen sem papírpohárból. A fanyalgók egy része máig megmaradt, azonban egyre nagyobb piacot tudhatnak magukénak a minőségi kávét kínáló, új típusú, önkiszolgáló rendszerben működő kávézók is. A szokások ugyan lassan, de változnak. Az elviteles kávé azonban még mindig csak a töredékét teszi ki a forgalomnak. A cégek egy része próbálkozik papírpohárral, miután úgy vélik, nincs már ellenérzés az emberekben. (nol)

További információk:



2009.12.14.
 
Hírlevél