Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Update: nincs gyógyhatása a terméknek, fizet a cég

Megtévesztő hirdetések miatt 15 millió forintra bírságolta a Foodorgany Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH csütörtökön kiadott közleménye kifejti: a Foodorgany 2011 augusztusa és 2013 áprilisa között az Update termékeivel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott. Reklámfilmekkel, sajtóhirdetésekkel, szórólapokkal, kültéri és vásárláshelyi reklámanyagokon, valamint az interneten népszerűsítette az élelmiszerként forgalomba hozható Update termékeket.

A versenyhivatal szerint ezekben a reklámokban a cég jogsértően tulajdonított a termékeknek betegséget megelőző, illetve azt kezelő hatást, és valótlan, egészségre vonatkozó állításokat tett a termékekkel kapcsolatban. Ezenkívül valótlan állításokat tett az Update termékek összetételével összefüggésben, és valótlanul állította, hogy piacvezető.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, és részben egészségi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációk iránt, valamint hogy a jogsértéssel érintett termék bizalmi termék.

Enyhítő körülményként értékelte a GVH többek között, hogy a Foodorgany módosította a reklámjait, bevonta egyes szórólapjait, felhívta a franchise-partnerek figyelmét a jogsértéstől való tartózkodásra, és hogy honlapján feltüntette az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) oldalát, ami a fogyasztók tájékoztatását szolgálja.

A GVH a közleményben hangsúlyozza, hogy élelmiszerek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az ágazati jogszabályokat is, így azt, hogy gyógyhatás nem tulajdonítható a termékeknek, illetve hogy egészségre vonatkozó hatásról való állítás megfogalmazása csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően megengedett, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést.
(fcentrum)

További információk:



2014.12.06.
 
Hírlevél