Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Új vállalkozás

Mire figyeljünk, mielőtt új vállalkozásba kezdünk

Nagy népszerűségnek örvendenek manapság a franchise-hálózatok, melyek főleg recessziós időszakokban nyújtanak alternatívát az esetlegesen elbocsátott alkalmazottak számára. Nem árt azonban, ha kicsit óvatosabbak vagyunk, mielőtt fejest ugrunk egy új vállalkozásba. Milyen óvintézkedéseket ajánl a BusinessWeek!

Annak ellenére, hogy a franchise-rendszerekbe vetett bizalom egyre növekszik, nem szabad vaktában megbízni egy-egy láncban. Mielőtt úgy döntünk, franchise-partnerré válunk, informálódjunk mindenről, amiről csak lehet, így elkerülhetjük annak veszélyét, hogy egy rossz üzleti modellbe szállunk be.

Az Amerikai Egyesült Államokban a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) adatai szerint már több mint 3000 franchise-hálózat működik, s itthon is egyre gyarapodik számuk. A láncok gazdasági erejét sem érdemes elhanyagolni, ugyanis az IFA megbízásából a PricewaterhouseCoopers által készített felmérés szerint 2005 során a szektor összesen 11 millió alkalmazottat foglalkoztatott, s az USA gazdasági teljesítményéhez 4,4 százalékkal járult hozzá.

Tippek bukás ellen

Először is a megfelelő szemlélet kialakítása a fontos, tehát úgy kezeljük a franchise lehetőséget mintha befektetők lennénk, vagyis ezt a logikát kövessük, s próbáljunk meg minden lehetséges információt beszerezni az üzleti lehetőségről.

Ebben segítő kezet nyújthat, ha például a Franchise Szövetséghez fordulunk, hiszen a szövetségi tagok megfelelnek az etikai kódex előírásainak. Ráadásul a szövetségeknél számos információhoz is hozzájuthatunk. Ugyanakkor, mivel a szövetséghez való csatlakozás nem kötelezettség, számos esetben nem lelünk majd itt információt.

Nem árt, ha kapcsolatba tudunk lépni olyan vállalkozókkal, akik már valaha partnerei voltak az adott franchise-hálózatnak, de valamiért kiszálltak. Érdemes velük elbeszélgetni arról, hogy milyenek voltak tapasztalataik, s egyáltalán miért döntöttek úgy, hogy kiszállnak.

A név nem minden, a már elismert márkák nem jelentenek garanciát arra, hogy az általunk megnyitni kívánt egység is nyereséges lesz, vagyis mindig készüljünk fel arra is, mi tegyünk akkor, ha nem minden úgy alakul, ahogyan az nekünk megfelelő volna. (pénzcentrum.hu)

2008.03.13.
 
Hírlevél