Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Újabb részletek Norbi cégével kapcsolatban

A Norbi Update Lowcarb részvények értékesítésével kapcsolatban felmerült kérdésekre reagálva háttérbeszélgetést tartott a társaság menedzsmentje. Az eseményen szó esett a növekedési tervekről, a franchise modellről és a cég új reklámarcával, Andre Agassival kötött szerződésről is. (portfolio.hu)

Schóbert Norbert az eseményen ígéretet tett arra, hogy a társaság első közgyűlésen arról is döntenek, hogy az Update védjegyeket térítésmentesen vagy jelképes összegért beviszik a cégbe.

A sajtótájékoztatón elhangzott fontosabb részletek a következők:

A növekedésről

- A részvények árazásához használt modellekben konzervatív módon csupán 4 országban való terjeszkedéssel számoltak, az egyes országokban 3 év alatt 30 üzlet nyitásával számolnak.

- Egy modellüzletnél a termékforgalom havonta az indulásnál 10 ezer euró, a forgalom nagyjából 30 hónap alatt 35 ezer euróra futhat fel.

- Növekedéssel csak a negyedik év végéig számoltak (csak ez kb. 40 százalékos diszkontot jelent az árazásban), a jutalékszintet állandónak vették.

- Schóbert Norbert szerint a nyugat-európai üzleteknél a szlovák vagy a magyar üzletekhez képest jóval nagyobb forgalom várható, míg egy szlovák üzlet átlagosan 25 ezer eurós forgalmat bonyolít le, addig ez egy német üzletnél akár havonta 50 ezer eurót is elérhet, a nagyobb városokban, mint Berlin, Köln vagy München akár 70-80 ezer euró is lehet.

- Összességében a külföldi terjeszkedés potenciáljából 10-20 százaléknál többet nem áraztak be.

- De nem csak a külföldi piacokon, Magyarországon is szépen bővülhet a cég bevétele, itt az első évben 18, a második évben 15, az azt követő években pedig 3 százalékos növekedéssel számoltak. A negyedik év végére 107 üzlettel kalkulálnak (jelenleg 86 magyarországi üzlete van a cégnek).

- Az árbevétel alakulásáról a sajtóeseményen bemutatott ábrán az volt leolvasható, hogy az első évben nagyjából 1,1, a másodikban kb. 1,6, a harmadikban kb. 1,9, a negyedikben pedig közel 2,2 milliárd forintos árbevételt is elérhet a cég, a negyedik évben a teljes bevételből közel 500 millió forint származhat a külföldi franchise bevételekből.

Mi van/lesz a cégben?

- Működő franchise modell, már több országban írtak alá master franchise szerződéseket - Több éves megállapodás Andre Agassival.

- A társaságban folyik kutatás és fejlesztés tevékenység, a Norbi Update Lowcarbnak például saját dietetikusa is van, de a termékfejlesztést a gyártó partnerekkel közösen is végzik.

- Schóbert a sajtótájékoztatón ígéretet tett arra, hogy az első, alaptőke-emelésről döntő közgyűlésen arról is döntenek, hogy mind a 13 védjegyet térítésmentesen vagy jelképes összegért beviszik a cégbe (ezeket jelenleg kizárólagosan használja a Norbi Update Lowcarb, a bizonytalanságot részben az jelentette, hogy nem volt világos az apportált védjegyek értéke).

- A társaság tulajdonában áll közel 300 receptúra.

- A központi menedzsment 21 alkalmazottból áll (ezen felül az Update üzletekben közel 300-an, az 54 gyártási ponton közel 30, az ételszállításban közel 400 alkalmazott dolgozik, ők nem állnak közvetlenül a Norbi Update Lowcarb alkalmazásában).

A franchise modellről

- Októberben Bécsben (Mariahilfer Straße, ott a sikeres soproni üzlet tulajdonosa nyitja meg az üzletet), London központjában és - Szerbiában is nyílnak az első üzletek, Nagyváradon novemberben nyit az első Update üzlet.

- A franchise partnerek vállalják, hogy bizonyos időn belül üzletet nyitnak, ellenkező esetben kötbért kell fizetniük.

- A szlovák franchise egy 5 évvel ezelőtti modell, az onnan beérkező díjak jóval alacsonyabbak, mint amik a most megkötött franchise szerződések alapján befolynak majd, a számítások szerint a nyugat-európai országokban a szlovák hálózatéhoz képest legalább háromszoros árrést tudnak elérni.

A kibocsátásról

- A jegyzés állásáról részleteket nem árulhattak el, de Schóbert szerint eddig ez az elmúlt évek legsikeresebb (a definíciót nem ismerjük) részvényjegyzése. Ezt az információt a Buda Cash helyszínen lévő képviselői is megerősítették.

- Be tudtak volna vonni tőkét más módon is, mint a részvénykibocsátás, de ha nemzetközi terjeszkedést akarnak megvalósítani, és amerikai partnerrel akarnak társulni, akkor tőzsdei cégnek kell lenni, mondta Schóbert Norbert.

- Schóbert szerint korábban már két alkalommal szeretett volna nagybefektető jelentős tulajdonrészt szerezni a társaságban (az egyik alkalommal egy orosz befektető), a jelenlegi tulajdonosok azonban inkább osztalékágon szeretnének pénzt keresni.

- Ahhoz, hogy a jelenlegi terveket maradéktalanul végrehajtsák, elég az a 840 millió forint, amilyen értékben 1 milliárd forint feletti részvényjegyzést követően a jelenlegi tulajdonosok tőkét emelnek, de Schóbert szerint dönthetnek akár magasabb tőkebevonás mellett is.

Agassiról

- Andre Agassi nem járult hozzá, hogy a megállapodás részleteit nyilvánosságra hozzák, így pontosan azt sem lehet tudni, mennyit fizetnek a sztárnak a 3 éves megállapodás alatt. A korábban elhangzott 2 millió eurós összeg a következő 2 év teljes marketing büdzséjét jelenti.

- Agassi írásban jelezte, hogy szándéka van belépni a cégbe (erre azonban nincsen garancia).

Schóbert Norbert szerint a növekedési terveket Andre Agassi nélkül állították össze, így a sztár nélkül is elindult volna a terjeszkedés.

- Az első közös üzlet megnyitására (Agassival), valószínűleg Németországban kerül sor.

A marketingkampányról

- Több irányba is elindul a cég, a tervek között szerepel egy januárban, az Eurosporton, az Austral Open mérkőzései között vetített reklám.

- Heteken belül Magyarországon is elindulhat egy reklámspot
(fcentrum)

További információk:



2014.09.17.
 
Hírlevél