Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények
Mustang

Üzleti partnereket keres a Mustang Hungária Kft. farmergyártó cég

2006 júniusától gyökeresen átalakította partnerhálózati struktúráját a Mustang Hungária Kft. Ezentúl mindinkább a sajátmárkás hálózat kiépítésére törekszik, azaz kizárólag olyan partnereken keresztül kívánja értékesíteni termékeit, amelyek belépnek franchise hálózatába és ennek keretében kizárólag Mustang termékeket forgalmaznak. A cég vezetőjével a hazai franchise lehetőségekről is beszélgetet a Vállalkozói Negyed.

A Mustang Hungária Kft. egészen 2006 júniusáig alapvetően kétirányú értékesítést folytatott. Partnerei között egyrészt olyan kereskedelmi egységek - kisebb boltok és nagyobb áruházak - szerepeltek, amelyek több divatcég termékeit forgalmazták, beleértve a Mustangot is, másrészt számos saját márkaboltot is nyitott, ahol kizárólag Mustang termékeket lehet vásárolni.

Az új értékesítési struktúrát alapvetően azért építettük ki, hogy a piaci lehetőségeket hatákonyabban kihasználhassuk - mondta el a Vállalkozói Negyednek Kálmánné Gyenes Mária, a Mustang Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A németországi anyavállalatnál már 3-4 éve működik ez a rendszer, Magyarországon előbb fel kellett mérni, hogy mennyire sikeres a franchise értékesítési forma.

Fogyasztói oldalról rendkívül kedvező a fogadtatása. Az anyacég részéről biztosítottak voltak a franchise-hoz szükséges elemek - a megjelenési forma, a logisztikai rendszer és egyebek - csak át kellett venni a kész szisztémát.

A partnereknek már a jövő évtől könnyebb lesz a helyzetük, alacsonyabb cash flow-val, jobb logisztikával számolhatnak. Komplett szolgáltatást kapnak tőlünk, amely garantálja a forgalom növekedését. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a fogyasztók is könnyeben tudnak majd Mustang termékeket vásárolni.

Bővítjük a partnereink számát, az eddigiek közül csak a legkomolyabbakat tartjuk meg, ez nagyjából hetven céget jelent. Rajtuk kívül új partnereket is keresünk. Jelentős reklámtámogatást, bónusz-rendszereket és egyéb ösztönzőket nyújtunk nekik, ráadásul franchise díjat sem kell fizetniük számunkra.

Magyarországon egyébként nagyon jó feltételek vannak a franchise-hálózatok kiépítésére, de a hazai forgalmazók nem érzik még eléggé ennek súlyát és jelentőségét, így nem alakultak még ki a rendszer hagyományai. Fontos, hogy egy franchise-hálózatnak nem országspecifikusnak kell lennie, hanem világszerte elfogadottnak. Mivel a forgalmazók komplex háttértámogatást kapnak, ezért ez egy nagyon korszerű értékesítési forma, amely el kell, hogy terjedjen itthon is. Erre már vannak biztató jelek a gazdaságban.

A franchise előnyei nem valósíthatóak meg egy multibrand store-ban - vagyis az olyan boltokban, melyek több cég termékeit forgalmazzák - hiszen annak nincs akkora helye és finanszírozási lehetősége, ráadásul nincsenek egymásra épülő kollekciói sem. A vásárlóknak is nehezebb dolguk van, ma már az emberek inkább szeretnek egyféle márkából felöltözni, hiszen annak darabjai jobban harmonizálnak egymással, mint a különböző márkák.

Egy hazai cégnek, ha van rá lehetősége, mindenképpen érdemes franchise partnerré válnia. Bár ez a forma meglehetősen beruházás-igényes, a forgalom tekintetében sokkal jövedelmezőbb, mint a hagyományos értékesítési formák - tette hozzá az ügyvezető.

Mivel a partneri rendszer átalakítása folyamatban van, a Mustang olyan tőkeerős partnereket keres, amelyek meg tudnak felelni az átalakított franchise rendszer követelményeinek és szívesen forgalmaznák Magyarország egyik vezető farmermárkáját. (Origo)
(fcentrum)

2006.09.13.
 
Hírlevél