Franchise
Franchise Cégkereső
Franchise lehetőségek
Egyéb Szolgáltatás
Linkek
Rendezvények


Kapcsolódó oldal:  



A Lipóti Pékség túl a 200. üzleten

Ma nyílt meg a Lipóti Pékség 201. üzlete, a hálózat, amely 2006-ban 3 üzlettel indult, mára milliárdos franchise-zá nőtte ki magát. (hvg)

"200 pékség, 7 üzem, 310 mázsa kenyér naponta" - ide jutott 22 év alatt a ma már országos pékséghálózatot működtető Lipóti Pékség. A Lipóti Pékség-hálózatot fenntartó vállalat, a Proteus Gold Kft. tulajdonosa, Tóth Péter József a budapesti Rákóczi úton, az Astoria közelében megnyitott kétszázadik szakbolt ünnepélyes átadásán közölte: a hálózat az utóbbi években dinamikusan növekedett, 2006-ban 3 szakbolttal indult a terjeszkedés, négy évvel ezelőtt már 120 egység volt, tavaly nyáron több mint 180, most pedig átadták a 200-ikat.

A kenyereit, péksüteményeit a hagyományos kézműves eljárásokat a legmodernebb technológiák ötvözésével előállító, pénteken Magyar Innovációs Díjjal kitüntetett vállalat a múlt évben 3,6 milliárd forintos árbevétel mellett 370 millió forintos eredményt ért el, ami 16,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

A pékhálózatot a Proteus Gold Kft. működteti, a vállalat a közelmúltban uniós támogatás segítségével több mint 400 millió forintos beruházással korszerűsítette lipóti üzemét. A termékeket országszerte hét egységben, a két budapesti mellett a szomori, a kecskeméti, a tatabányai, a veszprémi és a lipóti sütőüzemben készítik. Az üzleti terv szerint minden évben 8 százalékos növekedést szeretnénk elérni, minden szegmensben. Hiszen azt valljuk, hogy ami nem növekszik, az előbb-utóbb csökken. A bővülésnek köszönhetően a jelenleg 1700 embernek munkát adó vállalkozásunk létszámában is növekedés lesz".

A tavalyelőtt a tíz legjobb európai vállalkozás közé választott Lipóti Pékséget 1992-ben alapította Tóth Péter József, aki első kemencéjét a norvég fővárosból, Oslóból hozta, és a nagymamája lipóti házának egyik szobájában kezdett hagyományos eljárással, speciális kovász alkalmazásával kenyeret sütni. Eleinte a Szigetközben kínálta a kenyeret, majd a cég fokozatosan terjeszkedett, mára pedig országos pékséghálózattá nőtte ki magát, amely a jövőben külföldön, első körben Ausztriában kíván piacra lépni.
(fcentrum)

2013.03.31.
 
Hírlevél