Franchise Centrum
   

FŐOLDAL
Franchise
   Fogalom
   Etikai Kódex
   Rendszer
   Logisztika
   Szerződés
   Finanszírozás
   Virtuális Vállalat
   Rendszergazda
   Mester Franchise
    Vállalkozó
   Franchise Vállalkozó
Cégkereső
   Rendszergazda
    Cégkereső
   Cégek ABC szerint
Franchise Lehetőségek
   Kereskedelem
   Vendéglátás
   Ingatlan
   Lakás Berendezés
   Számítástechnika
   Média
   Egészség és Kozmetika
   Autó, Motor
   Üzleti tevékenység
   Egyéb Szolgáltatás
Linkek
  Franchise Linkek
Archívum
  Archívum
Rendezvények
  Rendezvények

Franchise

A franchise a kkv-ken keresztül dinamizálja a gazdaságot

A franchise-rendszer jelentős gazdaságdimenzionáló hatással bír. Elősegíti a kis- és középvállalkozói kultúra színvonalának emelését, fontos szerepet játszik a tőkemobilizációban, a munkahelyteremtésben és az export növelésében is, mutatott rá Kiss István, a Magyar Franchise Szövetség főtitkára, a szövetség 15 éves fennállásának évfordulója alkalmából tartott sajtótájékoztatón.

Magyarországon a Franchise Szövetség tagjainak 95 százaléka kis- és középvállalkozás (kkv), illetve minden franchise-partner is szintén kkv, közölte lapunkkal Kiss István. A legtöbb esetben a franchise-rendszergazdák (a jogokat átadó vállalkozások) maguk is a kkv kategóriába esnek.

Még csekély a franchise hazai részesedése

Jelenleg a magyar a kereskedelmi forgalom 6-7 százaléka valósul meg franchise-vállalkozások keretében. Nyugat-Európában ez a szám tagállamonként 15-25 százalék között mozog, tehát van még hova fejlődni a hazai üzleti kultúrának. Hazánkban jelenleg közel 400 vállalkozás állítja magáról, hogy franchise-rendszert épít vagy működtet. A Szövetség becslései szerint azonban 150 elégíti ki maradéktalanul a Magyarországon is érvényes Európai Franchise Föderáció etikai kódexének követelményeit.

A Franchise Szövetség segítséget nyújt a vállalkozásoknak a partnerválasztáshoz, illetve rendelkeznek egy olyan szolgáltatással, mely egy nem szövetségi tag esetében nyújt a szerződéskötéshez segítséget. A szervezet reputációját az is jól mutatja, hogy a magyar hatóságok (APEH, Rendőrség) elismerik működését, kivétel nélkül minden esetben elismerik és kikérik szakértői véleményét.

Sikertelen franchise-pályázatok

A franchise önmagában kínálja magát, mint vállalkozási forma, ha valaki vállalkozásra adja a fejét, akkor jobb franchise-zal, mint a nulláról indulni, mutatott rá Kiss. A Széchenyi-terv keretein belül 1 milliárd forint került szétosztásra 210 vállalkozás számára, melyek mögött 20 pályázó állt valósan. Az ezt követő időszakban a Nemzeti Fejlesztési Terv részekén a gvop (gazdasági versenyképesség operatív program, 2.3.2. kódjelű pályázat) keretein belül volt elérhető a franchise pénzhez jutása, ami a hálózatépítést közvetlenül segítette, közölte a főtitkár.

"Sajnos nem jól volt kiírva a tavalyi tender, ezért nem volt népszerű a pályázat, aki pénzhez szeretett volna jutni, az a gvop 2.1.1.-es kódjelű pályázatot választotta, mely nem a közvetlen együttműködést, hanem fejlesztést finanszírozott" - tette hozzá Kiss. Majd hozzáfűzte: a franchise-hoz való kapcsolódást ezen keresztül is el lehetett számolni. Idén már nem is lehet hálózatépítésre pályázni, vélhetően azért mert azt a téves következtetést vonták le a döntéshozók, hogy a tavalyi pályázat iránt - a rossz kiírás miatt - kevés érdeklődés mutatkozott, melynek háromszor hosszabbították meg a leadás határidejét. Idén a kormányprogtam szerint már csak, a legnépszerűbb pályázatot, a 2.1.1. kódjelűt támogatják. Ha a gazdaságpolitika elég ésszerűen működik, akkor belátja azt, hogy a franchise-nál jobb gazdaság-dinamizáló eszköz jelenleg nem létezik. Baráth Etele az EU-ügyekért felelős tárca nélküli miniszter is támogatja ezt az elméletet, a Franchise Szövetség pedig lobbizik az ügy érdekében, közölte a főtitkár.

Franchise: üzleti hárem

Két cég együttműködését gyakran nevezik egyfajta üzleti házasságnak, ha ezt vesszük alapul, akkor a franchise egyfajta üzleti többnejűség, vagy üzleti hárem, mondta el Kiss a FigyelőNetnek. Majd hozzátette: a Magyar Franchise Szövetség jelenleg vezető szerepet tölt be a Kelet-európai térségben, hiszen a Szlovákiában és Szlovéniában nem létezik, a Cseheknél is nemrég indul hasonló kezdeményezés. (FN)
2006. 03. 27

Hirdessen Ön is itt eTarget linkek létrehozása  


 
Hírlevél 
 
Partner oldalak
LogSped
Franchise Centrum
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:franchise@franchisecentrum.hu
Copyright © Franchise Centrum