A franchise felé nyit az Auchan
A magyar Auchan a boltzár bevezetése előtt még januárban jelezte, hogy az online áruházának fejlesztése mellett franchise-hálózat létrehozásával, és kisebb alapterületű, a városközpontokhoz közelebb eső üzletek nyitását tervezi. (mindenar.hu)
Ha az Auchan a külföldön bevált bolttípusait hozza Magyarországra a további terjeszkedése során, akkor megjelenhetnek a Tesco Expresszekhez hasonló auchanos Simple Marketek, valamint a sarki kisboltnak megfelelő - "A2 Pas" - egységek, amelyek a nevükből adódóan, két lépésre lehetnek a vásárlóktól.
A mindenár.hu szerint az lenne a logikus, ha nem valami új koncepció alapján terjeszkednének, hanem a külföldön bevált módszert követné a cég Magyarországon is. Az Auchan a hipermarketek mellett számos kisebb alapterületű boltot működtet például Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban, a hálózatba tartozó boltok pedig a Simple Market névre hallgatnak.
Ha valóban megkezdi a kisebb boltok és a franchise felé való nyitást az Auchan, akkor Magyarországon is elterjedhetnek a Simple Market-egységek, amelyek 500-3000 négyzetméter alapterületűek, és főként élelmiszereket árusítanak. A boltokban például színkódok segítik az eligazodást, és ezzel segítve például az egészséges étkezést. Szintén benne van a pakliban, hogy az úgynevezett "A2 Pas" (magyarul két lépésre) néven futó boltokkal próbálkozik majd az Auchan.
A franchise-rendszerben működtetett A2Pas-boltok, a magyarországi sarki ki üzleteknek felelnek meg, és a nagyvárásokban központi részein találhatóak. Ennek megfelelően a többségük 500 négyzetméternél kisebb alapterületű. A cég tervei szerint ebben az évben megteremtik a franchise-hálózat és az 5000 négyzetméternél kisebb alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit. Minden lehetőséget megvizsgálnak az előkészítés során, ugyanakkor részletekkel a fejlesztések jelenlegi fázisban még nem tudnak szolgálni.
(fcentrum)
2015.06.22.
|